Кошик
768 відгуків

.

+380 (93) 043-38-74
Інтернет-магазин «ВЕЛОЖУК» ТОП №1 В УКРАИНІ
Кошик

Підшипники для велосипеда

Все про велосипедних підшипниках

Найважливіші елементи велосипеда – підшипники – вдихають життя в велосипед. Ви не зможете крутити педалі, котитися, повертати без підшипників. У цій статті ми детально зупинимося на різних типах підшипниках, що застосовуються в конструкції велосипеда, і розглянемо способи догляду за ними, щоб продовжити термін їх служби.

  1. Насипні підшипники
  2. Сепараторні підшипники
  3. Голчасті підшипники
  4. Промислові підшипники
  5. Втулки ковзання
  6. Керамічні підшипники
  7. З чого зроблені?
  8. Догляд за підшипниками

Насипні підшипники

Даний вид підшипників вважається традиційним та найбільш поширеним в конструкції велосипеда. Він складається з трьох частин: спеціальної чашки, кульок і конуса. Такі підшипники можна і по сей день зустріти у втулках коліс – чашки знаходяться на втулці, а конуси накручуються з двох кінців осі, утворюючи тим самим єдину систему, в якій кульки вільно обертаються.

Насипний підшипник

Такі підшипники цінуються в першу чергу за простоту конструкції і легкістю догляду. При обслуговуванні такого підшипника слід приділяти увагу акуратності складання і затягування конусів, щоб з одного боку не послабити занадто сильно і не отримати люфт, а з іншого боку – не перетиснути і не збільшити знос конусів з чашками в рази. При правильному догляді і своєчасної мастилі з заміною кульок такі підшипники можуть «проходити» досить довго.

Сепараторні підшипники

Схожі по функціоналу, але відрізняються по конструкції від насипних – сепарувальні підшипники. Їх особливість – кульки в такому підшипнику встановлені в спеціальному сепараторі, який встановлюється необхідний вузол велосипеда.

Сепараторный підшипник

Великі вимоги пред'являються до догляду за такими підшипниками. В першу чергу при недостатній чищення і змащення страждають кульки, які можна легко і швидко замінити. Якщо цього не було зроблено, починається знос конусів. Заміна конусів коштує дорожче, до того ж іноді складно знайти підходящий конус на певний тип підшипника. Наступний етап, що вимагає заміни підшипника і частіше конструкції цілком – це знос чашки. В такому випадку змінюється втулка цілком, рульова або педалі.

Голчасті підшипники

Такі підшипники, на жаль, не так широко поширені на ринку. В їх конструкції не застосовується традиційний металевий кулька, а металевий циліндр. Голчасті підшипники високої якості можуть показувати дуже висока якість роботи і витримувати велике навантаження за рахунок більшого розподілу ваги на внутрішні частини.

Голчастий підшипник

При виробництві таких підшипників потрібно приділяти увагу якості виробництва деталей і їх обробці, при неякісної збірки такий підшипник вийде з ладу швидше звичайного кулькового підшипника. Одна з головних причин, по якій такі підшипники перестали використовувати в рульової (обертальні навантаження), це їхня погана здатність витримувати прямолінійні навантаження (вперед і назад).

Промислові підшипники

Прогрес не стоїть на місці і на даний момент самим оптимальним варіантом підшипника вважається промисловий підшипник. Він складається з спеціального картриджа з кульками, який монтується в певний посадочне місце велосипеда (втулка, рульова, візок тощо). Кульки заховані в спеціальну доріжку між внутрішнім і зовнішнім кільцями, заправлені мастилом і закриті пиляками. Це не дає 100% захист від бруду і води, так що такі підшипники теж доводиться обслуговувати.

Промисловий підшипник

Головними достоїнствами таких підшипників можна назвати відносну дешевизну при виробництві, а також простоту заміни. Навіть якщо картридж з кульками повністю зношений, він не розіб'є посадочне місце і вузол, де він встановлений, але це не означає, що такі підшипники не треба обслуговувати. До недоліків можна віднести складність обслуговування таких підшипників, так як їх не можна повністю розібрати і промити.

Втулки ковзання

Бушінги

Ще один тип підшипника, використовуваний в роликах перемикачів і в конструкції підвісок велосипедів, також іменується бушингом. Конструкція такого підшипника являє собою металевий циліндр та спеціальна металева втулка, яка в нього вставляється. Для зменшення тертя і плавності роботи труться змащуються.

Керамічні підшипники

Спеціальна лінійка, створена для максимальної швидкості» підшипника, має в своїй конструкції вироби з кераміки. Керамічні підшипники – по-справжньому проривний рішення, однак у нього є свої недоліки. Так, наприклад, у підшипниках використовується мастило більш рідкої консистенції у меншій кількості, що збільшує швидкість обертання, але робить доступ бруду і води до кульок більш легким.

Керамічні підшипники

Керамічні кульки твердішим і більш зносостійкі, так що сталеві доріжки кілець зношуються швидше і підшипник вимагає заміни. Повністю керамічні підшипники (кульки і доріжки) дорогі у виробництві і вимагають високої точності обробки, але служать довше будь-яких інших підшипників.

З чого зроблені?

Сучасні підшипники виготовляються з різних матеріалів, таких як хромована сталь, нержавіюча сталь, азотиста сталь та нітрид кремнію. Залежно від місця застосування підшипники виготовляються з комбінацій різних матеріалів таким чином, щоб у покупця був вибір підшипника під свої потреби (довговічність і надійність або легкість і плавність роботи).

Кульки зі сталі

Догляд за підшипниками

Велосипед влаштований так, що всі обертові частини повинні працювати плавно і без зайвого тертя, запорука цьому – своєчасне обслуговування. Якщо мова заходить про обслуговування підшипників, то слід розділяти догляд за насипними підшипниками і промисловими підшипниками.

Насипний підшипник

Насипні підшипники при обслуговуванні слід дістати з чашки і ретельно промити. Від бруду і залишків мастила вичищається також сама чашка і конус. Перед установкою кульок їх слід перевірити на предмет вироблення і при необхідності замінити. Також слід перевірити конус і чашку на предмет наявності освіти доріжок – в такому разі вони також підлягають заміні. Після промивання підшипника, кульки або сепаратор змащуються, посадкове місце також змащується і підшипник збирається.

Промподшипник

Відмінність та зручність промислового підшипника полягає в тому, що при його виході з ладу він просто змінюється і не вимагає заміни інших частин механізму. Повністю розібрати промподшипник не вийде, як максимум – зняти пильовик. Після цього сепаратор ретельно промивається від бруду і залишилася мастила, а потім в нього закладається нова мастило і закривається пильником.

 

Сучасний велосипед по праву вважається витвором мистецтва, що поєднує в собі елегантний зовнішній вигляд і відмінну продуктивність. Але без належного догляду за підшипниками і крутятся деталями він далеко не поїде. Так приділіть ж більше уваги догляду за велосипедом - якщо ви відчуваєте підозріле опір при обертанні, немає плавності або з'явилися сторонні звуки - зверніть увагу на механізм і при необхідності обслужите його або виконайте ремонт.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner