Втулки, Осі і Зірки
Яку роль відіграють велосипедні втулки на велосипеді?
Можна з упевненістю сказати, що кожна запчастина у вашому велосипеді відіграє дуже важливу роль, але саме колісні втулки виконують одну з найважливіших завдань ,а саме: це той механізм, який забезпечує мінімум тертя при обертанні коліс, забезпечуючи плавний хід велосипеда (накат).
Як правило, чим вище клас втулки, тим вона дорожча, а її ресурс і час вільного кочення довше, до того ж менше проблем при експлуатації в холодну і дощову погоду. Втулки кріпляться до дропаутам рами і вилки велосипеда. Більш дешевий варіант втулок кріпляться гайками ключем на 15. Більш дорогий тип втулок кріпиться віссю з эксентриком.
Практично всі гідні поваги велосипеди комплектуються віссю з ексцентриком. Осі бувають різних розмірів :
- 10мм – для гірських, кросових, сіті велосипедів,
- 15-20 –для екстремальних, що дає більше міцності осі.
Довжина осі на переднє колесо становить 110мм , а на заднє –146мм.
Найбільш поширений стандарт – це втулки на 32 і 36 спиць.
Види підшипників для велосипеда
Підшипники, використовувані у втулках поділяються на два види : насипні ("конус-чашка") і промподшипники ("картриджні").
Насипні підшипники – це набір кульок, що котяться по чашці, знімною або запресованим у корпус деталі. Кульки притискаються до чашці конусної гайкою.
Промислові підшипники – нерозбірний вузол з двома кільцями, між яких котяться кульки. Такі підшипники запресовується в посадочне місце і при необхідності можуть бути замінені. Зазвичай вони нерегульовані. В обох видах промислових підшипників можуть застосовуватися сепаратор, створює інтервал між кульками і утримує їх від висипання.
Задні втулки діляться на два типу :
- перший – це коли на втулку накручується трещітка (набір зірочок монолітною, нерозбірної конструкції)
- другий тип – це касета (не монолітна, розбірна конструкція складається з декількох зірок)
Втулки діляться на два типу :
- під гальма V-brake
- під дискові гальма.
Яку ж втулку вибрати?
Висновки :
- Краще купити втулку рівня вище;
- Насипні або пром-підшипники – вирішувати тільки Вам шляхом порівняння умов використань підшипників зі своїми умовами їзди. У більш дорогих моделях автомобілів йдуть про-підшипники.
- При виборі втулки варто звернути увагу на тип задніх зірок. Краще брати касету, ніж тріскачку;
- Тріскачка – це різьбове з'єднання на втулці, касета – шліцьове;
- Якщо умови їзди і гроші дозволяють, варто звернути увагу на виборі динамо-втулки.
- Планетарна втулка, здається дорожче, але вона включає в себе три компоненти – втулку, набір задніх зірок, супорт і дорогу ланцюг.